وظیفه های یک بازاریاب به صورت حضوری چه می باشد؟
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

وظایف بازاریاب حضوری چیست؟

 

یافتن مشتری های احتمالی

تحقیقات انجام شده نشان میدهد که وقتی از بازاریاب های حضوری می پرسند بزرگترین دغدغه آنها چیست ؟ پاسخ 42 % آنها پیدا کردن مشتری های احتمالی است. اگر کسی برای صحبت کردن وجود نداشته باشد ، دیگر مهارت های شما در نرم افزار فروش اهمیتی ندارد زیرا هیچ شخصی وجود ندارد که بتوانید توانایی های خود را بروز دهید.

مدیریت مشتری ها

شما مشتری های خود را چگونه پیگیری می کنید؟ در هر زمانی ، قیف فروش در بازاریابی (sales funnel) شما می تواند از صدها مشتری احتمالی به هزاران مشتری تبدیل شود. قیف فروش که اصطلاحا به آن قیف درامد یا قیف بازاریابی هم می گویند پروسه ای است که در آن مشتری های احتمالی را به خریدار های واقعی تبدیل می کنیم. به بیانی ساده تر قیف فروش به ما یاد میدهد برای اینکه مشتری احتمالی به خریدار تبدیل بشود یک پروسه و فرایند را باید طی کند که به قیف فروش تشبیه داده شده است .

وقتی برخی افراد می گویند: « ماه بعد با من تماس بگیرید» یا چیزهایی از این قبیل که نشان می دهد آنها در حال حاضر تمایلی به خرید کردن از شما ندارند ، شما اطلاعات آنها را چگونه جمع آوری می کنید؟ برای اینکه فراموش نکنید ماه بعد مجددا به آنها زنگ بزنید چه کار می کنید؟

یک اصطلاحی است که می گوید : «همه مشتری های راغب شبیه هم نیستند » و این کلا درست است. باتوجه به اینکه مشتری های راغب انواع مختلفی دارند ، شما به عنوان یک فروشنده یا بازاریاب حتما باید بدانید که این مشتری های احتمالی را چگونه مدیریت کنید ، در این صورت شما زمان خود را به درستی و برای افراد درستی صرف می کنید درنتیجه آمار فروش و معاملات شما افزایش خواهد یافت.

فرایند و روش مدیریت مشتری های راغب (lead) چیزی است که موجب موفقیت تیم فروش می شود. در واقع میتوان اینطور بیان کرد که هدف تیم مدیریت این است که جزئیات کارامد هر مشتری بالقوه را به سرعت پیدا کنند و سپس بتوانند از این اطلاعات برای افزایش فروش خود استفاده کنند. شما می توانید تمام این کارها را در اپ رخش انجام دهید!

گزارش فروش

بازاریاب ها درگیر کارهای بسیاری هستند که اکثر آنها نیز مهم هستند. چگونه متوجه می شوید در کاری که انجام میدهید به اندازه کافی موثر هستید یا خیر؟ اصلی ترین معیارهای شما برای پیگیری مشتریان چیست؟ در اینجا چند تا از مهم ترین معیارهایی که باید آنها را در لیست کارهای خود داشته باشید وجود دارد:

– هماهنگ بودن عملکرد تیم با قیف فروش شما

– عملکرد تیم و بهترین زمان پیگیری مشتری های راغب

– تعداد تلاش هایی که برای جذب مشتری ، کسب درامد و فروش انجام می شود

برای داشتن یک تقویم آنلاین یا تاریخ امروز در ایران و تقویم تاریخ امروز کافیست به سامانه یار وارد شوید و نگرانی از بابت زمان و مکان نداشته باشید. 




:: برچسب‌ها: تقویم یار , تبدیل تاریخ تولد به شمسی , تبدیل تاریخ تولد به میلادی , تقویم انلاین , یار ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: