نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

در بخش اول 6 مورد از انواع مدل مصاحبه کاری و رزومه کاری، ساخت رزومه کاری با رزومه ساز، فرم استخدام و آگهی استخدام صحبت شد. در ادامه 9 مورد دیگر از انواع مصاحبه های کاری را معرفی می کنیم.

7. مصاحبه نمونه کار (پورتفولیو)
مصاحبه کاری نمونه کار، تنها برای حوزه های کاری خاص (مانند معماری، طراحی و گرافیک، عکاسی و غیره) کاربرد دارد؛ در یک مصاحبه کاری عادی هم، نمونه کار ارایه می شود، پس مصاحبه کاری نمونه کار چه معنایی دارد درست است که در مصاحبه های معمولی نیز شما نمونه کارهایتان را ارایه می دهید، اما در مصاحبه نمونه کار به تفصیل درباره هر نمونه کار بحث خواهد شد و درباره جزییات هر اثر از شما سوالات تخصصی خواهند پرسید . در واقع این نوع مصاحبه ها، حکم جلسه ارایه را دارد. پس حتماً روی مهارت های ارایه مطلب خود کار کنید و در ضمن مطمئن شوید آثاری که انتخاب کرده اید کارهای به روزی هستند و برای کارفرما جذاب باشند.

8. مصاحبه کاری پنل
این نوع مصاحبه کاری را نیز می توان در زمره مصاحبه های سنتی قرار داد. در این مصاحبه معمولاً سه نفر پشت یک میز نشسته و با شما مصاحبه می کنند. معمولاً در این جلسه یک مدیر ارشد، مدیر منابع انسانی و مدیر مستقیم شما حضور خواهند داشت. البته شاید از نظر شما این جلسات ترسناک و دلهره آور باشد، اما برعکس، مصاحبه چند نفره بسیار بهتر از مصاحبه تک نفر است. چون در این مصاحبه سه نفر با طرز تفکر و معیارهای متفاوت مقابل شما نشسته و ریسک شکست شما در مقایسه با مصاحبه یک نفره کاهش پیدا خواهد کرد؛ چون در مصاحبه تک نفره اگر مصاحبه کننده شما را تایید نکند، کار تمام است؛ اما در مصاحبه کاری گروهی ممکن است یک مدیر شما را نپسندد و دو مدیر دیگر شما را تایید کنند و به این ترتیب استخدام شوید همانطور که گفتیم سه مصاحبه کننده با طرز تفکر های متفاوت مقابل شما خواهند نشست، پس به اندازه کافی باید انعطاف پذیر باشید؛ چرا که هر یک از آن ها سوالات متفاوتی از شما خواهند پرسید. یک ترفند خوب این است که هنگام معرفی، نام مصاحبه کننده ها را در ذهن خود بسپارید و در طول مصاحبه آن ها را با نامشان مورد خطاب قرار دهید.

9. مصاحبه کاری گروهی
در مصاحبه کاری تک نفره شما توسط کارفرما مورد ارزیابی قرار می گیرید، اما در مصاحبه کاری گروهی جواب های شما و تمامی نقاط ضعف و قوتتان علاوه بر مصاحبه کننده ها، توسط رقبایتان نیز بررسی می شود. برای برخی از کارجویان این فشار مضاعف، اثر منفی داشته و در نقطه مقابل باعث تقویت برخی دیگر از کارجویان می شود. کلید کار این است که بدانید چه چیزی از شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت: آیا شما برخورد دوستانه ای با دیگر کارجویان حاضر در مصاحبه دارید یا برخورد شما با آن ها تند است؟ آیا شما به راه حل های گروهی رغبت دارید یا روی نظر خود، پافشاری می کنید؟ آیا با نظر گروه همراه می شوید، حتی اگر مخالف نظر شما باشد؟

برای داشتن تقویم فارسی، فکس آنلاین، تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت یار، سامانه یار، تقویم اینترنتی، فکس اینترنتی، تبدیل انواع تاریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

در این مقاله 15 روش کاربردی درباره کاریابی و همین طور نوشتن رزومه (ساخت رزومه رایگان با رزومه ساز) شرح داده شده است که شما برای پیدا کردن کار در کمترین زمان باید آن ها را بدانید و به کار ببندید. تعدادی از موارد لیست 15 تایی مقاله، ممکن است خیلی ساده به نظر بیایند اما قطعاً در فرآیند استخدام فوری شما تاثیر گذار هستند. پس برای بالا بردن شانس استخدام فوری خود تمامی موارد لیست را به دقت مطالعه و رعایت کنید.

1. برای استخدام سریع، هدفمند جستجو کنید
برای یافتن کار مناسب خود در میان آگهی های استخدامی سایت های کاریابی و استخدام، از جستجوی پیشرفته ی پنل کاربری سایت کاریابی استفاده کنید و با اعمال فیلتر های لازم در پنل، آگهی استخدام در شغل مطلوب خود را به سرعت پیدا کنید. همه ی سایت های کاریابی ایرانی و خارجی هم چون indeed.com ,CVbuilder.me ،Seek.com ،Monster در پنل جستجوی کاری خود یک بخش جستجوی پیشرفته دارند. جایی که شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی خود، انتخاب شهر و محدوده مکانی مورد نظر خود، عنوان شغلی مناسب، صنعت و حوزه کاری، دسته بندی و نوع شغل، تاریخ درج آگهی و مواردی از این قبیل، آگهی های استخدامی مطلوب خود را به سرعت و در کمترین زمان پیدا کنید و برای ارسال فرم استخدام و درخواست کار به آن ها اقدام کنید.

2. در فرآیند استخدام بر روی یک حوزه کاری تمرکز کنید
درخواست کار برای هر آگهی استخدامی که در سایت کاریابی می بینید اصلاً کار درست و عاقلانه ای نیست. برای داشتن یک استخدام موفق، هنگام جستجو در میان فرصت های شغلی، تمرکزتان را بر روی حوزه ای که در آن توانایی و صلاحیت بیشتری دارید، بگذارید. این شیوه شانس دانلود رزومه کاری شما برای مصاحبه و در نتیجه احتمال استخدام را افزایش می دهد. این که به طور پراکنده فرصت های شغلی را انتخاب کنید و برای آن ها رزومه و کاورلتر ارسال کنید نتیجه ای جز اتلاف وقت شما را در پی نخواهد داشت. پس قبل از این که پیدا کردن کار مطلوب خود را شروع کنید، تصمیم بگیرید که در چه حوزه ای می خواهید مشغول به کار شوید و در آن صنعت چه عنوان شغلی برای شما مناسب تر است.

3. به صورت موازی درخواست استخدام دهید
خیلی بدیهی است که در قدم اول کاریابی نباید به یک آگهی استخدام اکتفا کنید و باید به صورت هم زمان برای چندین شرکت رزومه ارسال کنید. ولی نکته مهم این است که حتی در صورتی که دعوت به مصاحبه کاری شدید و بعد از آن منتظر دریافت جواب شرکت مصاحبه کننده بودید به هیچ وجه فرآیند کاریابی را متوقف نکنید و دائماً چرخه پیدا کردن آگهی های مرتبط و مناسب خود و توانایی هایتان را ادامه دهید و برای آن شرکت ها نیز رزومه کاری برای استخدام ارسال کنید. طبق آمار اکثر کارجویان قبل از این که در یک شرکت استخدام و مشغول به کار شوند حداقل در 15 مصاحبه کاری رد شده اند و شرکت های مصاحبه کننده آن ها را استخدام نکرده اند. البته دقت داشته باشید به طور میانگین و حداقل 15 شرکت آن ها را رد کرده اند. پس با اولین جواب منفی از سوی کارفرما دلسرد و نا امید نشوید و به تلاش خود برای پیدا کردن کار ادامه دهید. به یاد داشته باشید که هر مصاحبه کاری برای شما یک تجربه ارزشمند است. سعی کنید در هر مصاحبه سلایق و خواسته های مدیران و کارفرمایان آن صنعت را بهتر بشناسید و توانایی های خود در آن زمینه ها را چه در رزومه خود و چه در روز مصاحبه کاری هرچه بهتر و بیشتر به کارفرما ارایه دهید و همین طور از اشتباهات در هر مصاحبه کاری درس گرفته و آن ها را در مصاحبه های کاری بعدی تکرار نکنید.

برای فکس انلاین، تقویم فارسی، تبدیل تاریخ و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: تقویم و برنامه ریزی با یار , تبدیل تاریخ تولد به شمسی , تبدیل تاریخ تولد به میلادی , تقویم انلاین سامانه یار , یار ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

  همه ی ما تجربه مصاحبه کاری بد بعد از دیدن آگهی استخدام و اقدام برای کار داشته ایم. گاهی چنان مصاحبه کننده صریح و سخت گیر است که کاملاً می فهمیم که مصاحبه بد بوده است و استخدام منتفی است . اما گاهی تشخیص این مسئله دشوار می شود و ممکن است ذهن شما را به طور کلی درگیر خود کند. برای اینکه دچار این سردرگمی نشوید و بیهوده زمان را به خاطر انتظار بیهوده –انتظار برای تماس شرکتی که در واقع شما را رد کرده است- از دست ندهید، می خواهیم به شما نشانه های یک مصاحبه کاری بد را معرفی نماییم. قبل از بیان نکات لازم به ذکر است که از رزومه ساز آنلاین می توانید رزومه کاری خود را تنظیم نمایید.

1. هیچ ارتباط چشمی وجود ندارد.

اگر نتوانید تا انتهای مصاحبه ارتباط چشمی کارفرما با خود را حفظ کنید، یعنی جذابیتی برای مصاحبه کننده و کارفرما ندارید و او می خواهد که مصاحبه کاری را هر چه زودتر تمام کند! علتش هم می تواند دو چیز باشد: اول اینکه شما نیروی مناسبی نیستید و دوم این که آن ها نیروی ایده آل خود را پیدا کرده اند و صرفاً از روی ادب و احترام، مصاحبه کاری که از قبل با شما تنظیم کرده اند، را برگزار می کنند.

2. مصاحبه در زمان کوتاهی به پایان می رسد.

اگر دیدید که مصاحبه کننده خیلی تند تند و با عجله سوالات خود را از شما می پرسد و می خواهد خیلی سریع مصاحبه را تمام کند، نشانه این است که تصمیم جدی برای فرم استخدام شما ندارند و نمی خواهد که وقت خود را برای شما صرف کند. یک مصاحبه کاری خوب، به طور متوسط 30 دقیقه طول می کشد؛ پس اگر مصاحبه آنقدر کوتاه بود که شما نتوانستید راجع به هیچ یک از شغل های قبلی خود صحبت کنید، بدون شک مصاحبه خوبی نداشته اید و بهتر است دنبال شرکت دیگری باشید. تذکر: در برخی موارد، به ندرت پیش می آید که مصاحبه کننده در همان 5 دقیقه اول می فهمد که شما نیروی ایده آل هستید و دیگر نیازی به سوال و جواب نمی بیند؛ البته چنین مصاحبه ای نشانه های خودش را دارد. مثلاً در این حالت باید تاریخ شروع کارتان را بگوید یا با شما درباره مصاحبه دوم تان با مدیر عامل شرکت صحبت کند.

3. واکنش های عجیب در چهره مصاحبه کننده

به واکنش مصاحبه کننده به جواب هایتان خیلی دقت کنید؛ مثلاً اگر چشمانش از تعجب بیش از حد باز شد، خنده نابجا یا حالت صورت نامناسبی در چهره مصاحبه کننده دیدید، یعنی مصاحبه شما خوب پیش نمی رود! اما اصلاً از رد شدن در چنین مصاحبه دلسرد و ناامید نشوید؛ آیا شما واقعاً حاضرید در شرکتی کار کنید که شما را مورد تمسخر و استهزاء قرار دهند؟! پس هرگز ناامید نشوید و دنبال یک مجموعه مناسب تر و آگهی استخدام بگردید و برای آنها رزومه کاری خود را ارسال نمایید. برای ساخت رزومه می توانید از رزومه ساز ها کمک بگیرید.

برای فکس آنلاین، تقویم فارسی، تبدیل تاریخ و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت یار , تقویم ایرانی , تقویم اینترنتی , تقویم فارسی ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

فرقی ندارد که چند بار برای مصاحبه تمرین کرده باشید؛ همیشه آماده شدن برای یک مصاحبه کاری خسته کننده و آزار دهنده است. اما برای اینکه بتوانید مصاحبه را تحت تاثیر خود قرار دهید باید تمرین کنید و از این مسئله راه گریزی وجود ندارد . راه های زیادی وجود دارد که خودتان را برای مصاحبه کاری آماده کنید. با تمرین این روش ها می توانید استرس خود در روز مصاحبه را کم کنید و با آرامش و اعتماد بنفس بیشتری به مدیران شرکت ها نشان دهید که برای چه کاری ساخته شده اید؟ فرم استخدام را چگونه پر خواهید کرد؟ مدیریت پروژه را چگونه انجام خواهید داد. همه چیز در مورد فرم استخدام، مدیریت پروژه، و رزومه ساز های آنلاین را اینجا بخوانید.

1.درباره شرکت تحقیق کنید.
قبل از این که به مصاحبه بروید درباره شرکت مورد نظر تحقیق و بررسی کنید. به وبسایت آن ها سر بزنید و صفحاتی مثل درباره ما را بخوانید و به صفحات اجتماعی شان نیز سر بزنید تا درباره شخصیت آن ها و فرهنگ سازمانی شان اطلاعاتی به دست آورید. راه دیگر هم این است در اینترنت درباره نظرات دیگران راجع به آن شرکت جستجو کنید؛ این کار ذهنیت خوبی درباره خدمات و کارکنان آن شرکت، به شما خواهد داد.

2. رزومه کاری تان را بخوانید.
در طول مصاحبه ممکن است از شما درباره مهارت هایی که در رزومه کاری نوشته اید، سوال شود. آن جا دیگر فرم رزومه تان جلوی شما نیست! پس حتماً قبل از قدم گذاشتن در دفتر کارفرما، یک نگاهی به نمونه رزومه تان بیاندازید و محتویات آن را به خوبی در ذهن بسپارید. چنانچه هنگام دیدن فرم استخدام رزومه شما آماده نبود می توانید از رزومه ساز آنلاین استفاده نمایید.

3. تمرین مصاحبه کنید.
وقتی که یک سری اطلاعات کلی درباره نقش خود در آن شرکت و همین طور خودِ شرکت به دست آوردید، می توانید مصاحبه کاری را تمرین کنید. همان قدر که این کار مسخره به نظر می رسد، به همین اندازه در آمادگی شما برای روز مصاحبه تاثیر گذار است. شما می توانید این کار را با یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان تان تمرین کنید.

برای تبدیل تاریخ، نرم افزار دبیرخانه، فکس آنلاین و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت یار، سامانه یار، تقویم اینترنتی، فکس اینترنتی، دبیرخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

اگر با دیدن آگه یاستخدام برای شغل حسابداری اپلای کرده اید و رزومه کاری تان تأیید شده باشد، باید خودتان را برای یک مصاحبه کاری و سوالات سخت فرم استخدام آماده کنید. اگر رزومه ندارید می توانید از طریق رزومه ساز ها اقدام نمایید. رزومه ساز ها به صورت آنلاین در دسترس شما می باشند. شاید سوالات عمومی بسیاری برای مصاحبه های کاری وجود داشته باشد، اما شما باید خودتان را برای رویارویی با سولاتی که مخصوص شغل حسابداری طراحی شده اند، آماده کنید. ما در این مقاله 10 مورد از اصلی ترین سوالاتی که ممکن است در طول مصاحبه کاری و فرم استخدام از شما پرسیده شوند را آماده کرده ایم که شاید در رزومه کاری نیز جواب آن ها را نیاز داشته باشید: پس از دیدن آگهی استخدام حتما این سوالات را مرور نمایید.

1. چه تجاربی در زمینه حسابداری داشته اید؟
اینجا موقعیتی است که باید درباره تحصیلات خود، سوابق کاری و مهارت ها و تجاربی که در طول کارهای پاره وقت و همین طور کارآموزی خود یاد گرفته اید را بیان نمایید.

2. چرا می خواهید حسابدار شوید؟
این شغل خیلی هم دندان گیر نیست، چرا می خواهید حسابدار شوید؟ به آن چیزی که تو را به این شغل علاقه مند کرده است (عشق و علاقه به اعداد، مهارت و علاقه تان به ریاضیات، علاقه تان به حوزه مالی) فکر کنید. هر آن چیزی که در این کار برای شما ایجاد انگیزه می کند را به مدیر منابع انسانی بگویید.

3. رشد و پیشرفت خودتان در این شغل را چگونه می بینید؟
این سوال برای زمانی است که شما واقعاً برای رسیدن به جایگاه رییس حسابداری برنامه داشته باشید و واقعاً برای خودتان هدفی تعیین کرده باشید. همیشه خوش بین و مثبت بودن در مصاحبه ی کاری جواب می دهد. کارفرما به نیروی کار با انگیزه و پرشور خیلی علاقه دارد و در شرایط برابر قطعاً چنین افرادی را رای شرکتش انتخاب خواهد کرد.

برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php، فکس اینترنتی، دبیرخانه آنلاین و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن این مطلب از سایت یار کافیست اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت یار، سامانه یار، حسابداری، فکس اینترنتی، دبیرخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

 یا در محل کارتان اوراق و اسناد زیادی دارید که نامنظم روی هم تلنبار شده و هر روز هم اوراق جدیدی به قبلی ها اضافه می شود؟ آیا فکر منظم و مرتب کردن این توده حجیم، شما را نگران می کند؟ آیا دسته بندی اسناد و اوراق را نشدنی می دانید؟اما آرشیو کردن بدون نرم افزار بایگانی یا نرم افزار آنلاین بایگانی خیلی کار سختی نیست، اتفاقا برعکس می تواند خیلی هم لذت بخش هم باشد، با نظم دادن به این اوراق آشفته، افکار و کارهایتان نیز منظم شده و با انرژی و تمرکز بیشتری می توانید کارهایتان را بهتر انجام دهید.

1. اسناد را بررسی کنید.

ابتدا همه اوراق و اسناد را بررسی کنید تا مشخص شود بایگانی آنلاین کدام اسناد و اوراق ضروری است، کدام اسناد را می توان دیجیتالی و با نرم افزار بایگانی تحت وب نگهداری کرد، بایگانی چه اسنادی ضروری نیست و دور ریختن آنها مشکلی ندارد. بررسی اسناد موجب صرفه جویی در فضا می شود و می توان از اوراق جدید بیشتری نگهداری کرد. زمانی را برای بررسی اسناد خود در نظر بگیرید تا هر سند و مدرکی که برای شما نیاز نیست را دور بریزید و فضای بیشتری برای خود ایجاد کنید.
2. از آرشیو دیجیتالی استفاده کنید.

بایگانی بعضی اسناد و مدارک الزام قانونی ندارد اما برای انجام امور مختلف نیاز داریم تا آنها را آرشیو کنیم. لازم است بدانید که دیجیتالی کردن اسناد و مدارک و استفاده از نرم افزار بایگانی اولین گام اساسی برای جلوگیری از خطرات احتمالی از بین رفتن اطلاعات شرکت است که خیال سازمان را از همیشگی بودن اطلاعات آسوده می کند.معمولا توصیه می شود این نوع اسناد را اسکن کرده و به صورت دیجیتالی مثلا با نرم افزار آنلاین بایگانی، آرشیو کرد. یادتان نرود که نسخه کاغذی مدارک را نیز نگه دارید زیرا هر دو آنها در نبود دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. از بایگانی آنلاین و نرم افزار بایگانی تحت وب نیز می توان استفاده کرد.
 3. از جعبه های بایگانی استفاده کنید.

جعبه های بایگانی باید متناسب با وزن و سایز محتویاتشان باشند. کیفیت و مرغوبیت جعبه های بایگانی بسیار مهم است، برای حفظ سلامت و ماندگاری بیشتر اسناد و مدارک، جعبه های بایگانی باید مستحکم و بادوام باشند. جعبه های بایگانی سایز بزرگ را می توانید برای نگه داری چندین پوشه، زونکن، پاکت، کلاسور، فایل و پوشه آویز استفاده کنید تا فضای مکان بایگانی شما بهینه شود.

برای دانستن امروز تاریخ چندم است، فکس اینترنتی رایگان، تبدیل تقویم و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت یار، تقویم اینترنتی، تقویم ایرانی، سیستم بایگانی ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

منابع انسانی یا سرمایه انسانی یا پرسنل، افراد و یا نیروی کار یک سازمان و یا بخش اقتصادی آن هستند که رشد و ارتقا و موفقیت های یک سازمان را رقم میزنند. با توجه به کارایی و اهمیت این منابع انسانی، باید از رویکردی خاص برای مدیریت موثر و کارآمد آنها استفاده کرد. این رویکرد که عمدتا توسط مدیران کنترل شده و به کارگیری آن مستلزم تمرکز بر انواع سیاست ها و استراتژی ها است ، مدیریت منابع انسانی نام دارد. مزیت ، کارایی و اهمیت مدیریت منابع انسانی این است که مدیران میتوانند از آن برای ، ارزیابی عملکرد کارکنان و میزان پاداشی پرداختی ، آموزش و توسعه ، نظارت بر کار و ارایه پیشنهاد برای بهبود حوزه کاری استفاده کنند. نکته قابل توجه در این رویکرد این است که مدیران باید بتوانند با بهره گیری از آن و کمک افراد و پرسنل خود ، به اهداف کوتاه و بلند مدت خود دست یابند. یکی از سیستم های مهم و ترغیب کننده ای که در هر سازمانی وجود داشته و در واقع، به کارکنان برای انجام کار بهتر و بیشتر انگیزه میدهد، سیستم پاداش است. اما، این سیستم پاداش باید به گونه ای باشد که، برای سازمان کارایی و اثر بخشی به همرا داشته و زمینه رشد و پیشرفت آن را فراهم کند. علاوه بر این، هر کدام از این سیستم های پاداش برای نوع خاصی از سازمان ها کارایی دارد و حتی امکان دارد که یک سیستم بعد از مدتی دیگر جوابگوی یک سازمان نباشد. علاوه بر این، در این سیستم ها باید فاکتورهایی مانند عملکرد، تخصص، دشواری کار، حضور مستمر درسازمان و…معین شود که نشان دهد یک فرد برای پاداش واجد الشرایط است. غالبا، همه مدیرانی که دوره مدیریت منابع انسانی را گذرانده و با سیستم های پاداش آشنایی داشته باشند، میتوانند انواع سازمان ها را با موفقیت مدیریت کنند. موضوعاتی که در این مقاله به آنها می پردازیم شامل منابع انسانی، سرمایه انسانی، توسعه منابع انسانی، آموزش مدیریت منابع انسانی، دوره مدیریت منابع انسانی ، مدرک مدیریت منابع انسانی ، گواهینامه مدیریت منابع انسانی ، اهمیت منابع انسانی، اهمیت مدیریت منابع انسانی، وظایف مدیر منابع انسانی و سیستم پاداش در مدیریت منابع انسانی هستند.
توسعه منابع انسانی| human resource development 
توسعه منابع انسانی، فرایندی است که در طی آن سازمان به منظور توسعه و افزایش مهارت ها و توانمندی های کارکنان شروع به آموزش کارکنان میکند. نکته قابل توجه در توسعه منابع انسانی این است که امکان دارد پروسه توسعه درست از زمان استخدام پرسنل آغازش شده و تا هنگامی که پرسنل سازمان را ترک میکنند ادامه داشته باشد. ضرورت انجام و ارایه این آموزش ها این است که امکان دارد پرسنلی که در یک سازمان استخدام میشوند، صرفا مهارت های پایه را داشته باشند اما سازمان به توانایی های بیشتری نیاز داشته باشد بنابراین، آموختن توانمندی های جدید ضروری میشود. علاوه بر این، هدف از توسعه منابع انسانی این است که یک سازمان کارکنان بهتر و با تجربه و آماه تری برای کار داشته باشد؛ در این میان، مدیر نیز باید مانند یک مربی تمام تلاش خود را به کار گرفته و از هیچ گونه آموش عملی و نظری برای این پرسنل دریغ نکند. مدیرانی که گواهینامه مدیریت منابع انسانی دریافت کرده باشند، براحتی میتوانند در مورد نیاز آموزشی پرسنل و هدایت آنها در مسیر درست تصمیم قاطع بگیرند.
آموزش مدیریت منابع انسانی 
نقش و اهمیت منابع انسانی در انواع سازمان ها بسیار پررنگ و تعیین کننده است و صرفا مدیرانی که آموزش مدیریت منابع انسانی را گذرانده و با مفهوم نیروی انسانی آشنایی داشته باشند میتوانند در این جایگاه انجام وظیفه کنند. علاوه بر این، آنها باید سیستم های پاداش دهی با کارکنان و ملاک ها و معیارهای آن نیز تسلط داشته و بتوانند کارکنان موثر و کآرامد را به راحتی شناسایی کنند. مدیرانی که گواهینامه مدیریت منابع انسانی دریافت کرده باشند، میتوانند شرح وظایف کارکنان و میزان توسعه آنها را تعیین کنند. هر سازمانی برای رشد و ارتقا خود به مدیرانی نیاز دارد که بتوانند پرسنال را در جهت درست هدایت کنند. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، دوره آموزش مدیریت منابع انسانی را برای دانش پذیران و مدیران علاقمند به مبحث نیروی انسانی ارایه کرده است. دوره مدیریت منابع انسانی میتواند به افزایش دانش عملی و نظری این دانش پذیران کمک کرده و آنها را برای مدیریت و کنترل عملی یک سازمان و کارکنانش آماده کند. علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک مدیریت منابع انسانی اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود.

برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی jdf، فکس اینترنتی یا  کسب اطلاعات در خصوص تاریخ آنلاین امروز و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب جذاب کافیست اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت یار , سامانه یار , سیستم پاداش , منابع انسانی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری
پیاده سازی نامناسب سیستم CRM می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای در برآورد سود و زیان سازمان‌ها داشته باشد. همانطور که در مقالات قبلی به بحث انتخاب بهترین نرم افزار CRM اشاراتی شد در این مقاله نیز مواردی را که باید هنگام انتخاب سیستم CRM در نظر داشته باشیم تا در نهایت از بازگشت سرمایه‌گذاری که برای خرید سیستم انجام داده‌ایم مطمئن شویم آورده شده است. راهکارهای CRM روز به روز با توسعه قابلیت‌­های جدید توسط شرکت‌­ها و استفاده از تکنولوژی‌های جدید (cloud، موبایل و هوش مصنوعی) تکامل پیدا می­‌کنند.
بنابراین زمانی که شما به دنبال انواع مختلف نرم افزار CRM باشید (نرم افزار CRM سازمانی، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، نرم افزارهای CRM بر روی پلتفرم موبایل، نرم افزارهای CRM تحت وب و در نهایت راهکارهای متناسب با کسب‌وکار خاص) قطعا CRM مناسبی برای شما وجود خواهد داشت. اما از آنجا که گستره سیستم‌های موجود برای انتخاب بسیار زیاد است، در ابتدا با این مسأله مواجه خواهیم شد که چطور می‌­توانیم CRM مناسب خود را بیابیم؟ و از همه مهم‌­تر چطور کاربرانی داشته باشیم که بتوانند نهایت استفاده از نرم افزار را ببرند؟ در ادامه متن مصاحبه‌هایی که با فراهم‌کنندگان نرم افزارهای CRM، کاربران و افراد متخصص در این زمینه انجام شده است را مشاهده خواهید کرد. در این بخش هشت پیشنهاد مطرح شده است که در نهایت بتوان بهترین انتخاب را داشت و از مزایای آن بهره برد:
1- شفافیت و دقت در شناسایی نیازمندی‌­ها و اهداف
به گفته جف لمسدن (Jeff Lumsden)، مدیر تولید CRM در Oracle Sales Cloud، بسیاری از مشتریان، هدف و نیاز اصلی‌شان را استفاده از تکنولوژی‌های جدید مطرح می­‌کنند و این در حالی است که بسیاری از دغدغه‌های آن‌ها با تجدید نظر در استفاده از منابع فعلی‌شان حل می­‌گردد. برای مثال به راحتی بین سیستم‌های On-Premise و سرویس‌های ابری و از یکی به دیگری سوئیچ می‌­کنند، بدون اینکه حتی آن‌ها را با توجه به اهدافشان، فرایندها و تمرکز اصلی‌­شان تست و بررسی نمایند.
کریستیانا فریش (Christina R. Fritsch) نیز از مشاوران مؤسسه CLIENTFirst می‌­گوید: «به این علت است که فهمیدن نیازمندی­‌های سازمان و اهدافش قبل از بررسی گزینه‌ها بسیار مهم و ضروری می‌باشد. اینکه چه چیزی نیاز به CRM را تعیین می‌­کند؟ انتظار چه نتایجی پس از پیاده سازی سیستم وجود دارد؟ چه مسائلی حل خواهند شد؟ کدام فرایندها می‌­توانند بهبود یابند؟» برای این کار می‌بایست اهداف واقعی و منطقی تعیین شود. به عنوان مثال، هدف راه اندازی یک CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) جدید می‌­تواند ایجاد یک پایگاه داده مرکزی مرتب و کامل از اطلاعات اشخاص و فهرستی قابل اطمینان از فعالیت‌ها باشد. زمانی که مقصود، افزایش سرمایه‌گذاری در سیستم است، اهداف می‌­توانند پیچیده‌تر باشند مثل فرایند پیگیری و قیف (Pipeline) فروش.
2- در نظر گرفتن نحوه کار کردن کاربران با سیستم
لمسدن می‌گوید: یکی از دلایلی که پیاده سازی‌های موفق CRM در سازمان‌­ها اتفاق می‌افتد درگیر شدن همه کاربران با سیستم است نه اینکه تنها کارشناسان فروش یا افراد آشنا به سیستم از آن استفاده کنند. هنگام انتخاب یک سیستم، کاربران واحدهای مختلف سازمان خود را ارزیابی نمایید -پرسنل بازاریابی، فروش، IT، خدمات مشتریان، مالی– و مقدار داده وارد شده توسط آن‌ها را در سیستم جدی بگیرید!
او همچنین بر این نکته تأکید می‌کند که فقط کار کردن پرسنل با سیستم کافی نبوده بلکه چگونگی انجام کارها در سیستم و تمایل کاربران برای استفاده از آن نیز با اهمیت است. به بیان دیگر نگاه و احساس شرکت‌ها به CRM نقش بسیار مهمی در انگیزه کاربران و نحوه استفاده آن‌ها از سیستم CRM خواهد داشت. با در نظر گرفتن نیازمندی‌­ها و اولویت کاربران و انتخاب یک نرم افزار CRM با رابط کاربری آشنا و راحت، شانس بیشتری را برای انطباق سازمانی سریع‌تر و راحت‌تر خواهید داشت.
برای کسب اطلاعات در خصوص فکس آنلاین، داشتن یک تقویم فارسی، تبدیل تقویم و ... کافیست وارد سایت یار شوید.
برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.
 


:: برچسب‌ها: سایت یار-تقویم اینترنتی-تقویم ایرانی-نرم افزار سی ار ام ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

 1- تعریف قرارداد کار

در این مقاله می خوانیم که قرارداد کارعبارت است از قراردادی کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌السعی کاری رابرای مدت موقت یا مدت غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد. در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد درصورتی که مدتی درقرارداد ذکرنشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود، شروط مذکوردر قرارداد کار و یا تغییرات بعدی آن در صورتی نافذ خواهد بود که برای کارگر مزایایی کمتر از امتیازات مقرر درقانون کار منظور ننماید.

2- ویژگی‌های قرارداد کار

برای صحت قرارداد کار در زمان انعقادقرارداد رعایت شرایط ذیل الزامی است:

مشروعیت مورد قرارداد

معین بودن موضوع قرارداد

عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر

لازم به ذکراست اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است مگر آنکه بطلان آنها در مراجع ذیصلاح به اثبات رسد. قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین باید حاوی موارد ذیل باشد:

نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد

حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن

ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها

محل انجام کار

تاریخ انعقاد قرارداد کار

مدت قرارداد، چنانچه کاربرای مدت معین باشد

موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل ایجاب نماید

در مواردی که قرارداد کتبی باشد قرارداد در 4 نسخه تنظیم می‌گردد که یک نسخه از آن به اداره کار محل و یک نسخه نزد کارگر و یک نسخه نزد کارفرما و نسخه دیگر در اختیار شورای اسلامی کار و درکارگاههائیکه فاقد شورا هستند در اختیار نماینده کارگر قرار می‌گیرد.

3- دوره آزمایشی

طرفین با توافق یکدیگر می‌توانند مدتی را به نام دوره آزمایشی کار تعیین نمایند. در خلال این دوره هر یک از طرفین حق دارد بدون اخطار قبلی و بی آنکه الزام به پرداخت خسارت داشته باشد، رابطه کار را قطع نماید. درصورتی که قطع رابطه کار از طرف کارفرما باشد وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی خواهد بود و چنانچه کارگر رابطه کار را قطع نماید کارگر فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهدبود.مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود. حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالاسه ماه می‌باشد.

برای کسب اطلاعات در خصوص تاریخ فردا و ... کافیست وارد سایت یار شوید.

 برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت یار , تاریخ امروز , استخدام , کاریابی , استخدام کامل , قرارداد کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

ماجرا از اين قرار است كه دولت وقت در سال ۸۷ متوجه شد كه در زمينه‌ معاملات املاكي به اطلاعات صحيح و جامعي دسترسي ندارد. از طرف ديگر، در عصر امروزي با پيچيدگي‌هاي موجود، تصميم‌گيري بدون داشتن اطلاعات جامع و درست امكان‌پذير نيست، لذا دولت تصميم گرفت تا سامانه‌ ثبت معاملات املاك و مستغلات كشور را راه‌اندازي كند و از آن پس تمامي معاملات در آن سيستم ثبت و ضبط گردند. در ادامه به معرفي و ارائه نمونه كد رهگيري املاك خواهيم پرداخت.
سامانه ثبت معاملات املاك و مستغلات كشور به آدرس http://www.iranamlaak.ir با هدف شفاف‌سازي اطلاعات مربوط به معاملات املاك و مستغلات كشور و در راستاي ساماندهي امور مسكن، به‌صورت يكپارچه‌ با ساير سيستم‌هاي اين حوزه طراحي و پياده‌سازي شده است. هم‌اكنون مشاورين املاك مي‌توانند در اين سامانه ثبت نام كرده و به ثبت معاملات بپردازند و كاربران نيز قادر هستند، وضعيت معاملات خود را از طريق سيستم و كد رهگيري رديابي كنند. در ادامه به چگونگي شكل‌گيري اين سيستم، روند دريافت كد رهگيري از سامانه املاك و مستغلات كشور و هزينه‌ي آن خواهيم پرداخت.
مشكلاتي كه در نبود سيستم ثبت معاملات املاك و مستغلات با آن‌ها مواجه بوديم: 
عدم اعتماد به معاملات: قبل از اين‌كه سيستم معاملات املاك و مستغلات راه‌اندازي شود، صاحبان ملك به راحتي مي‌توانستند يك ملك را به بيش از يك نفر بفروشند. اما با شكل‌گيري اين سيستم ديگر امكان فروش به چند فروشنده وجود ندارد. در واقع، زماني كه اطلاعات يك ملك در سامانه ثبت مي‌شود و براي آن كد رهگيري صادر مي‌شود، تمامي بنگاه‌هاي معاملاتي به آن دسترسي دارند و نمي‌توانند همان اطلاعات(كد پستي و …) را دوباره به سيستم اضافه كنند.

پيچيده بودن روندهاي قضايي:

امروزه بسياري از پرونده‌هاي قضايي مربوط به مسكن هستند. پرونده‌هايي‌ هم‌چون خريد و فروش‌هاي غيرقانوني، عدم تخليه، فسخ‌ معاملات به شكل غيرقانوني و … كه پيگيري آن‌ها به شدت زمان‌گير است. با ثبت اطلاعات املاك در سامانه معاملات املاك و مستغلات، سيستم قضايي مي‌تواند به راحتي به آن‌ها دسترسي داشته باشد و برخي از فعاليت‌هاي شناسايي هويت از فرآيندهاي قضايي حذف شود و كارها سريع‌تر پيش برود. بنابراين، كارهايي هم‌چون تخليه به موقع، رهگيري مالكيت انتقال يافته، فسخ معاملات و … سريع‌تر به نتيجه مي‌رسند.

عدم دسترسي به اطلاعات ملك به هنگام خريد:

قبل از اين‌كه اين سيستم راه‌اندازي شود، مردم براي كسب اطلاع بيشتر راجع به ملكي كه مي‌خواهند خريداري كنند، مجبور بودند كه به شهرداري مراجعه كنند و استعلام‌هاي لازم را انجام دهند. اما در حال حاضر با سامانه‌ي ثبت مستغلات، كاربران مي‌توانند به راحتي از ويژگي‌هاي ملك مثل قرار گرفتن در طرح‌هاي شهرداري، خلافي و … آگاه شوند.

نمونه كد رهگيري املاككد رهگيري املاك چند رقمي است؟

كد رهگيري املاك يك كد ۱۳ رقمي است كه منحصر به فرد بوده و براي هر يك معامله يك كد خاص در نظر گرفته مي‌شود. اين كد بايد توسط مشاورين املاك دريافت شود، در واقع، بعد از انجام معامله، مشاور املاك آن را با هزينه‌ي بسيار اندك در سيستم ثبت مي‌كند و كد رهگيري تخصيص داده شده به معامله‌ به هر دوي خريدار و فروشنده ارسال مي‌شود. دقت داشته‌ باشيد كه ثبت اين معاملات در سيستم جزو وظايف اصلي مشاورين املاك است و نيازي نيست كه در ازاي ثبت آن هيج هزينه‌اي به آن‌ها پرداخت كنيد. اين كد ۱۳ رقمي علاوه بر اين‌كه به شماره‌ي تلفن خريدار و فروشنده پيامك مي‌شود، در صفحه‌ي چهارم مبايعه نامه نيز مطرح و ثبت مي‌گردد. در ادامه نمونه كد رهگيري املاك را مشاهده مي‌كنيد.

براي كسب اطلاعات در خصوص تاريخ فردا و ... كافيست وارد سايت يار شويد.

براي خواندن ادامه اين مطلب كافيست اينجا كليك كنيد.

 



:: برچسب‌ها: سایت یار، اطلاعات املاک، هزینه املاک، کد رهگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

در دانشگاه بعضی وقت‌ها از شما خواسته می‌شود به‌جای مقاله، گزارش بنویسید و دانشجویان معمولا نمی‌دانند منظور از گزارش دقیقا چیست. همین اتفاق در محیط کار هم می‌افتد و وقتی مدیران ارشد‌ از کارمندان تقاضای گزارش می‌کنند، خیلی از افراد نمی‌دانند چه باید بنویسند. در این مقاله می‌خوانید که چطور یک گزارش بنویسید. سَردرگمی در نوشتن گزارش بیشتر به سبک نوشتن مربوط می‌شود و اینکه چه چیزهایی باید در مقاله گنجانده شوند، از چه زبانی استفاده شود، تعداد صفحات آن چقدر باشد و نکاتی از این دست. در اینجا می‌خواهیم بعضی از این موارد را شفاف‌سازی کرده و چند توصیه برای گزارش نویسی آموزش دهیم.
 
گزارش چیست؟

در موارد تحصیلی گاهی واژه‌های مقاله و گزارش با هم تداخل پیدا کرده یا به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند. اما در تجارت، محیط‌های علمی یا فنی و در محیط کار بیشتر به گزارش نیاز است. مقاله با بحث و استدلال سَر و کار دارد، در حالی که گزارش بر حقایق تمرکز می‌کند. اصولا گزارش یک سند مختصر و مفید است که برای هدف و مخاطبی خاص نوشته می‌شود، معمولا مشکل یا موقعیتی را تجزیه و تحلیل می‌کند و برای اقداماتی که در آینده باید صورت گیرند، توصیه‌هایی ارائه می‌دهد. گزارش با واقعیت‌ها سر و کار دارد، بنابراین باید شفاف و خوش‌ساخت باشد.
ملزومات ساختار و محتوای گزارش در هر سازمان یا هر بخشی متفاوت است و در زمینه‌ی تحصیلی نیز به درس و استاد بستگی دارد، پس بهتر است قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، ببینید آیا دستورالعمل خاصی وجود دارد یا نه؟
گزارش‌ ممکن است شامل همه یا چند مورد از موارد زیر باشد:توصیفی از ترتیب رویدادها یا موقعیت‌ها؛تفسیری از مفهوم و اهمیتی که این رویدادها دارند، این تفسیر می‌تواند از دیدگاه خود شما نشأت گرفته باشد و یا از جانب افراد دیگر باشد که در این صورت حتما باید ارجاعی به آن افراد و نقل قول‌شان شده باشد؛ارزیابی حقایق یا نتایج تحقیق‌تان؛بحث در مورد نتایج احتمالی اقدامات آتی؛توصیه‌ی شما در مورد اقدامات آتی؛نتیجه‌گیری؛مسلما همه‌ی این موارد در هر گزارشی ضروری نیستند. اگر می‌خواهید گزارشِ کاری بنویسید، حتما بررسی کنید آیا دستورالعمل یا ساختار خاصی هست که باید از آن پیروی کنید یا نه. مثلا در بریتانیا خیلی از سازمان‌های دولتی دستورالعمل‌های از پیش تعیین‌شده‌ای برای نوشتن و ارائه‌‌ی گزارش به مقامات مافوق دارند که باید حتما در هنگام یادداشت گزارش از آنها پیروی کرد.
بخش‌بندی و شماره‌گذاری در گزارش نویسی

گزارش باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که اطلاعات را با ساختار منظمی در اختیار خوانندگان قرار دهد و آنها را قادر سازد تا اطلاعاتی را که به دنبالش هستند به‌آسانی و به‌سرعت پیدا کنند. به این منظور گزارش‌ باید به بخش‌ها و زیربخش‌های مرتبط تقسیم شود و فهرستِ محتویات داشته باشد. شماره‌گذاری صفحات هم مهم است. در برنامه‌های واژه‌پرداز (مثل Microsoft Word) می‌توانید فهرست محتویات و سرتیترها را اضافه و صفحات را شماره‌گذاری کنید. همچنین این برنامه‌ها قابلیت این را دارند که وقتی گزارش‌تان را ویرایش و بخش‌هایی به آن اضافه یا کم می‌کنید به صورت خودکار به‌روز شوند.

برای کسب اطلاعات در خصوص تاریخ امروز چند است کافیست وارد سایت یار شوید.

برای خواندن ادامه این مطلب اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت یار،گزارش کار، گزارش نویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

همیشه برایم سوال بود که این مشاور ارشد BI در فروشگاه اتکا دقیقا چه می‌کند. البته از خودش هم چندبار پرسیدم. اما جواب‌ها و پاسخ‌های یکی دو خطی‌اش مرا نتوانست قانع کند که دقیقا چه می‌کند. از آن زمان تقریبا چندین ماه گذشت و برای من هوش تجاری همچنان مفهومی عمیق، مرموز و ناشناخته بود. از طرفی می‌دانستم که “هوش تجاری” یکی از به روزترین و در عین حال پرکاربردترین مفاهیم کسب و کار در جهان معاصر ماست. این شد که دلم را به دریا زدم و قصد کردم که در یک مقاله مفصل به این مسئله بپردازم. البته مقاله‌های تخصصی در آینده را به همین دوست عزیز می‌سپارم. در حقیقت هدفم این است که در وبلاگ نوین چندین مقاله به طور مفصل به “هوش تجاری” بپردازیم و آنرا از ابعاد متفاوت بررسی کنیم. و اما طبق روال همیشگی در ابتدا ببینیم که هوش تجاری دقیقا چیست و چگونه می‌توانیم راحت‌ترین و سرراست‌ترین تعریف را از آن داشته باشیم.

یک تعریف ساده و سرراست از هوش تجاری
هوش تجاری، Business Intelligence یا به اختصار BI یک فرآیند تکنولوژی محور برای تحلیل داده هاست. این فرآیند در نهایت به مدیران، صاحبان کسب و کار و تمام تصمیم گیرنده‌های اساسی یک کسب و کار، اطلاعاتی عملی می‌دهد. ابزارهای BI برای آنالیز و تحلیل داده‌ها به صورت‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ مثلا گزارش، داشبورد، چارت، نقشه، گراف و تمام ابزارهایی که بتوانند اطلاعات و داده‌های خام را در قالب‌های بصری و قابل استفاده به نمایش درآورند. در حقیقت هوش تجاری به شما به عنوان یک مدیر کمک می‌کند، بفهمید که چه عواملی در موفقیت یا شکست پروژه‌هایتان موثر است. همین باعث می‌شود که بتوانید بفهمید چه عواملی سود بیشتر برای شما رقم می‌زنند و چه عواملی سود کمتری برای شما به همراه دارند.

هوش تجاری در یک نگاه

BI طیف گسترده‌ای از ابزار، اپلیکیشن‌ و متدلوژی را شامل می‌شود که به یک سازمان کمک می‌کند که بتواند اطلاعات (Data) را از سیستم داخلی و منابع خارجی شرکت جمع‌آوری کند و آنها را برای تحلیل آماده کند. از مجموع این اطلاعات در نهایت یک گزارش تهیه می‌شود که به مدیر و تصمیم گیرنده نهایی سازمان تحویل داده می‌شود. اجازه بدهید با یک مثال این لقمۀ قلمنبه سلنبه را برایتان به راحت الحلقوم تبدیل کنم.

یک مثال روشن و واضح از کاربرد هوش تجاری
فرض کنید شما یک فروشگاه بزرگ اینترنتی دارید و محصولات زیادی برای فروش. قطعا ذهن هیچ مدیری یارای نگهداری تمام اعداد و ارقام مربوط به خرید و فروش را ندارد و البته که واقعا نیاز به حفظ تمام این اعداد و ارقام نیست. در فرآیند پیاده سازی هوش تجاری طبق یک عملیات پیچیده همۀ داده‌های سازمان در یک دیتابیس (ِData Base) جمع می‌شود (اینکه اطلاعات روزانه جمع‌آوری شود یا ماهانه یا هفتگی دست خودتان است). در حقیقت این دستابیس حاوی تمام اطلاعات شرکت و تک تک فروش‌ها و خریدهای انجام شده توسط سازمان است. در اصطلاح تخصصی به این دیتابیس، انبارۀ داده یا data warehouse می‌گویند. این نقطۀ شروع و صفر مرزی پروژه‌های هوش تجاری است. اطلاعاتی که در انبار داده جمع‌آوری می‌شوند، چند بعد مهم (Dimension) دارند که عبارتند از:

مکان: یا لوکیشن کاربران. فرض کنید هر کالا توسط یک نفر خریداری می‌شود که این شخص در یک استان، شهر و منطقۀ به‌خصوصی زندگی می‌کند. پس یکی از ابعاد مهم داده‌های شما متغیر مکان است. زمان: علاوه بر تمام اینها هر فروش یک پارامتر زمان دارد، شما حساب کنید روزی حداقل 10 هزار تا از این فروش و فروش‌های دیگر به انباره داده اضافه می‌شوند. حالا تصور کنید قرار است در یک جلسه استراتژی‌های کلان (یا حتی غیر کلان و در مقیاس کوچک‌تر) برگزار شود و مدیران و تصمیم‌گیرندگان نهایی بخواهند یک تصمیم اساسی بگیرند؛ مثلا اینکه آیا استراتژی درستی است که برای صرفه جویی در هزینه‌ها اجناسی که از تامین کننده‌ها خریداری می‌شوند در انبارهای در دست احداث نگه داری شوند یا نه.

دقیقا از همین قسمت هوش تجاری وارد عمل می‌شود؛ مثلا در این مثالی که زدیم، مدیر یا گروه مدیریت به راحتی از روی اطلاعات خلاصه سازی شده یا اصطلاحا Summarized Data می‌تواند بفهمد که چه کالاها یا گروه کالاهایی توسط کدام افرادی در چه شهرها و مناطقی بیشتر فروش می‌رود و یا در چه زمانی (فصل ، سال، روز) کدام کالا یا گروه کالایی بیشتر فروخته می‌شود. حالا بر این اساس آیا آن استراتژی که مثال زدیم واقعا به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند یا بدتر باعث ایجاد هزینۀ اضافه می‌شود؟ مثلا اگر متوجه بشویم که کالای X در منطقۀ y تهران فروش بالایی دارد، آیا تصمیم اینکه انبار کالای X را در منطقۀ Y احداث کند، باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و رساندن (delivery) محصول می‌شود یا نه؟

برای دانستن تاریخ امروز چندمه نیز کافیست وارد سایت یار شوید. 

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید. 

 



:: برچسب‌ها: سایت یار , هوش تجاری , کاربرد هوش تجاری , هوش تجاری چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

استخدام کامل چیست؟
از زمانی که جهان به سمت صنعتی شدن و مدرنیته پیشرفته و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی برای تامین نیروی کار موظف به رعایت حقوق کارکنان شدند، شیوه‌های قرارداد بین کارگر و کارفرما شکل دیگری به خود گرفته است. با شکل‌گیری سندیکاهای کارگری و وضع قوانین حمایتی تا حدودی شرایط استخدام و مدیریت منابع انسانی شکل قانونی و مدون به خود گرفته است. در واقع استخدام به قرارداد کار کتبی یا شفاهی گفته می‎شود که طی آن کارمند و کارفرما موظف به ارائه خدمات و دستمزد خواهند بود و شخص مورد نظر برای انجام اموری که شرح وظایف آن ارائه می‌شود به کار گماشته خواهد شد. سود حاصل از کار کارمند به کارفرما تعلق می‌گیرد و در مقابل کارفرما تعهد می‌کند که به کارمند دستمزد پرداخت کند.

مفهوم استخدام چیست؟
همانطور که گفته شد، استخدام به معنای به کار گرفته شدن در اموری است که متضمن ارائه خدمات باشد و در مقابل کارفرما نیز تعهد کند که بابت این کار دستمزد ارائه کند. بحثی که در زمینه انواع به کارگیری نیروی کار وجود دارد به شیوه اداره کشور بازمی‌گردد. تفکری که بر اقتصاد کشورها حاکم است ممکن است دولت را از چرخه استخدام خارج کند یا استخدام دولتی را به شدت محدود کند. در این شرایط شرکت‌های خصوصی هستند که تعیین کننده شیوه کار خواهند بود اما نهادهای قانون‌گذار مدرن نیز همواره به دنبال راهی بوده‌اند تا سلطه کارفرما‌های تخصصی بر کارگر کاهش یابد تا بتوانند حقوق و مزایا و امنیت شغلی کارگر را به شرایط انسانی نزدیک کنند. در صورتی که کارفرما دولت باشد، امنیت شغلی و دستمزد بالاتر خواهد بود و دولت موظف به تامین نیرو و تامین دستمزد است. در این شرایط امنیت شغلی افزایش خواهد داشت.

آگهی استخدام چیست؟
این روزها شرکت‌ها و کارفرمایان برای تامین نیروی مناسب موقعیت‌های شغلی خود دست به انتشار آگهی استخدام می‌زنند. در این آگهی‌ها علاوه بر شرح موقعیت شغلی و تخصص و زمینه مورد نیاز برای کار، مواردی مانند مدرک تحصیلی و سابقه کار نیز قید می‌شود تا افرادی که به دنبال کار مورد نظرشان هستند با دانستن اطلاعات کلی بتوانند تصمیم بگیرند که این آگهی مناسبشان خواهد بود یا خیر. زمانی که آگهی استخدام منتشر می‌شود اولین گزینه‌ای که باید نگاه کنید این است که ایا مدرک و سابقه کار مورد نیاز برای این موقعیت را دارید یا خیر. در صورتی که دستتان برای انتخاب باز بود از نظر تایم کاری و دستمزد بررسی کنید و سپس توجه کنید که موقعیت مکانی محل کار مناسب شما باشد. در صورتی که تا حدودی موقعیت شغلی ارائه شده را مناسب حال خود دانستید سعی کنید رزومه خود را برای این موقعیت شغلی تنظیم کنید و در زمان مناسب ارسال کنید تا در صورت قبولی برای مصاحبه کاری به شما اطلاع داده شود.

برای دانستن اینکه تاریخ امروز چندمه و ... نیز می توانید وارد سایت یار شوید. 

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید. 



:: برچسب‌ها: سایت یار , تاریخ امروز , استخدام , کاریابی , استخدام کامل , درامد ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری
 
یک رزومه ویرایش شده می تواند به معنی فاصله رسیدن شما به یک مصاحبه کاری یا تماس نگرفتن شرکت ها باشد؛ در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چرا باید رزومه مان را برای هر موقعیت کاری ویرایش و سفارشی سازی کنیم. تصور اشتباه اکثر افراد این است که بعد از هر تغییر شغل، یا اگر دوره آموزشی جدیدی را گذرانده و گواهینامه جدیدی دریافت کردیم، باید آن را در رزومه کاری بیاوریم؛ در صورتی که این روش هیچ کاربرد و فایده ای برای شما نخواهد داشت! این نکات را هر کسی می داند و حتی یک نیروی کار ساده و سطح پایین نیز می داند که باید هر سال یک دوبار رزومه اش را پیدا کند و آن را ویرایش کند. 
اما در بازار کار پر هیاهو و مدرن امروز، این روش ها دیگر کارساز نخواهد بود و خیلی از روش های کاریابی حرفه ای فاصله دارد. در واقع شما باید برای هر موقعیت شغلی و هر شرکتی که می خواهید رزومه ارسال کنید، حتماً باید یک رزومه مخصوص و سفارشی سازی شده آماده کنید. دلایل بسیار زیادی برای اینکار وجود دارد و ما آن ها را در این صفحه بررسی خواهیم کرد؛ اما زمان یا حوصله مطالعه مقاله را ندارید، همین یک نکته برای شما کفایت می کند که 36% از کارفرمایان رزومه هایی را که حس کنند حالت عمومی دارد و مختص آن شغل خاص نوشته نشده اند را خیلی راحت کنار خواهند گذاشت.
با تلاش مضاعف خود، کارفرما را تحت تأثیر قرار دهید.
مدیران منابع انسانی و مسئولین گزینش شرکت ها و سازمان ها به دنبال جذب مناسب ترین گزینه برای هر ردیف شغلی خالی موجود در سازمان و شرکت خود هستند. البته دقت داشته باشید که مناسب ترین گزینه، لزوماً افراد متخصص تر و با تجربه تر و توانمند تر نیستند! گاهی اوقات دلیل رد شدن رزومه شما می تواند توانایی بیش از حد شما یا Over-Qualified شدن شما باشد. پس گاهی لازم است برای یک فرصت شغلی رزومه خود را تنزل دهید و اطلاعاتی را متناسب با آن فرصت شغلی که پایین تر از توانایی هایتان است را انتخاب کنید. البته اشتیاق به آگهی استخدام  و استخدام شدن در آن شرکت و به دست آوردن آن شغل یک فاکتور مهم از نظر مدیران هر شرکتی است. پس حتماً شوق و انگیزه خودتان را برای رسیدن به آن شغل مورد نظر را نشان دهید.
ساخت رزومه سفارشی و ویرایش شده یک راه عالی برای نشان دادن شوق و علاقه تان برای پیوستن به آن شرکت به خصوص و آن شغل خاص است. رزومه تان را با اطلاعات و منابعی پر کنید که نشان دهد این رزومه صرفاً برای چشمان آن ها ساخته شده است و آن ها با خیال راحت شما را به مرحله بعدی استخدام و گزینش هدایت کنند. آیا فکر می کنید این کار زمان هدر دادن است؟ بهتر است بدانید که برای هر فرصت شغلی، حداقل 250 رزومه برای شرکت ها ارسال می شود و به چشم آمدن و دیده شدن و متفاوت بودن یک امر حیاتی در موفقیت رزومه است.علاوه بر اینها باید در نظر داشته باشید که رزومه شما از طریق سیستم های ATS فیلتر و انتخاب می شود. بهتر است بدانید که 66 درصد شرکت ها و سازمان های بزرگ و همین طور یک سوم شرکت های کوچک از این سیستم ها استفاده می کنند.
از پایین خزیدن رزومه کاری خود جلوگیری کنید.
رزومه شما دایماً نیاز به ویرایش و تغییرات دارد. ارسال آن بدون هیچ گونه تغییر و ویرایش برای تعداد زیادی از فرصت های شغلی موجود می تواند خیال شما را راحت کند که تقریباً به همه کارفرمایان اطلاعاتی منسوخ و تاریخ گذشته تحویل داده اید! اما اینکه رزومه تان به طور مستمر ویرایش شود و تغییر کند، این مزیت را دارد که هفتگی چند بار می توانید این رزومه جدیدتان را برای شرکت ها بفرستید.
بررسی و بازخوانی مداوم نمونه رزومه کاری
قبل از هر چیزی، باید بگوییم که شما با کمی تأمل و خیلی سریع خواهید فهمید که اطلاعات و آیتم های زیاد دیگری برای نوشتن در رزومه دارید، که تا به حال به آن ها فکر نمی کردید.هر کلاس جدیدی که رفته اید، هر گواهینامه و لایسنس معتبری که دریافت کرده اید، شغل های داوطلبانه ای که داشته اید و پروژه هایی که به صورت آزاد کاری یا همان فریلسنری به عهده گرفته اید و هر مطلب و مهارتی که خودتان به صورت تجربی و خودخوان کسب کرده اید می تواند فرصتی برای افزایش منابع و اطلاعات مرتبط با شغل جدید و شرکت مورد نظرتان، در رزومه باشد.
اگر واقعاً می خواهید به شغل مطلوبتان برسید و از دام بیکاری رها شوید، باید تمام تمرکزتان بر روی تقویت خود و رزومه تان باشد؛ پس اگر خودتان مطلب و مهارت جدید یاد گرفتید یا در طی دوره ای تخصص آن را فراگرفتید، حتماً بلافاصله و قبل از اینکه فراموش کنید، این داشته های جدیدتان را به نمونه رزومه خود اضافه نمایید.
برای کسب اطلاعات در خصوص دانستن تاریخ امروز به شمسی یا داشتن یک تقویم آنلاین کافیست وارد سایت یار شوید. 


:: برچسب‌ها: تقويم يار , سایت یار , تقویم فارسی یار , تقویم انلاین یار , تبدیل تاریخ با یار،رزومه کاری،فرصت شغلی ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری
در دنیای امروز، نرم افزارهای حسابداری آنلاین و مالی امور مدیران و مالکان شرکت ها را آسان تر کرده است. در زمان های گذشته مدیریت و سازمان دهی حساب های مالی به شکل دو طرفه ممکن نبود و هر یک از طرف های معامله قادر بودند که فقط فعالیت های مالی و تجاری خود را کنترل و سازمان دهی کنند. در شرایطی که معامله بین چند شخص انجام می شد، مدیریت حساب های مالی را دشوارتر می کرد. اکنون در این مقاله می خواهیم دلایل استفاده از نرم افزارهای مالی را برای شما شرح دهیم. برای ثبت کردن دقیق قرارداد ها و معامله های صورت گرفته بین شرکت ها، به نرم افزار مالی احتیاج داریم.
مزیت های استفاده از نرم افزارهای مالی:
استفاده از نرم افزار های مالی دارایی مزایای زیادی می باشد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.
کاهش اتلاف وقت و افزایش سرعت در محاسبه هزینه و درآمد:
نرم افزار مالی قادر می باشد که چندین ساعت از زمان ما را در قیاس با دستگاه های دستی مالی و یا حسابداری که از اکسل و صفحه های گسترده بهره می برد، اندوخته کند. این ویژگی به این دلیل می باشد که نرم افزار مالی ورودی ‌های اضافی و فاقد کارایی لازم را به حداقل رسانده و یا آن ها را محدود می کند. به طور مثال درج اطلاعات مشتری مانند نشانی در زمان صادر کردن فاکتور یا صورت حساب را در نظر بگیرید. در دستگاه های دستی مقداری از زمان برای درج این اطلاعات تکراری در زمان صادر کردن فاکتور صرف می شود، در حالی که در نرم افزارهای مالی این مشخصات نیازی به وارد کردن در هر مرحله ندارد.
محاسبه و درج صحیح مشخصات در ارتباط با موجودی اجناس، کارکنان و مشتری:
در صورتی که شما یک شرکت داشته باشید که یک نفر مالک آن باشد، فاقد هرگونه کارمند، فاقد مشتری‌ های انبوه و بدون فرمی بلند از موجودی اجناس، امکان دارد که شما هیچ وقت به نرم افزار حسابداری تحت وب احتیاج نداشته باشید. در شرایطی که شما تنها یک شرکت کوچک با عده محدودی مالک داشته باشید که فرمی از مشتری ها یا کارکنان و اندازه موجودی اجناس را در اختیار دارید، با بهره گیری از نرم‌ افزار مالی می توانید اطلاعات و مشخصات مالی خود را به شکلی دقیق ثبت کنید. فعالیت هایی مانند ثبت مشخصات مشتریان، معرفی افراد به عنوان کارمند شرکت و معرفی اجناس و ورود مشخصات آن ها مانند تعداد اجناس، اطلاعات فنی جنس و فرم های قیمت و… توسط نرم افزار مالی عملی می شود.
برای تبدیل تقویم شمسی به میلادی یا کسب اطلاعات در خصوص تاریخ امروز به میلادی کافیست وارد سایت یار شوید. 

 



:: برچسب‌ها: تقویم یار , امور مالی , نرم افزار حسابداری , حسابداری انلاین , سایت یار ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

چرا باید شما را استخدام کنم؟ این سوالی است که کارفرما از شما خواهد پرسید. چون من بهترین فرد برای این شغل هستم. این جوابی است که شما می دهید. اما آیا این جواب ساده، کارساز است؟ قطعاً خیر. بین اینکه بگوییم «من بهترین فرد برای این شغل هستم» تا اینکه نشان دهیم «من بهترین فرد برای این شغل هستم» خیلی فاصله است! اینجاست که باید یاد بگیرید چگونه به کارفرما برتری و قابلیت خود را نشان دهید.

فرقی نمی کند که این اولین مصاحبه شما است یا 41 امین مصاحبه کاری تان! در هر سطحی و سابقه ای باشید در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که اگر چنین سوالی از شما پرسیده شد، چه واکنشی نشان دهید و چه جوابی به کارفرما بدهید که بتوانید یک گام به شغل مورد علاقه تان نزدیک تر شوید.

چرا کارفرما چنین سوالی می پرسد؟
هر سوالی در مصاحبه -حتی عجیب ترین آنها- یک هدفی دارد. اما چرا مدیر منابع انسانی و مسئول گزینش شرکت، این سوال بخصوص را از شما می پرسد؟ قطعاً پرسیدن این سوال بخاطر این نیست که آن ها تنبل هستند یا اینکه به قضاوت و تشخیص خودشان اطمینان ندارند! آنها می خواهند واقعاً می خواهند مطمئن که آیا شما برای آن پست مناسب هستید یا خیر؟

مطمئناً آنها می توانستند رزومه کاری شما را بخوانند، اما آن ها به دنبال مدارک تحصیلی و گواهینامه های شما نیستند! آنها می خواهند که شما چه ارزشی به شرکت شان اضافه خواهید کرد و چه باری از مجموعه را بر دوش خواهید کشید؟ و چگونه در موفقیت و رشد شرکت همکاری خواهید داشت؟ حتی ممکن است آن ها این سوال را از شما بپرسند تا ببینند که شما چگونه می توانید شرایط سخت را کنترل کنید. (این یک مهارت نرم است که کارفرمایان در هر نیرویی که می خواهند استخدام کنند، جستجویش می کنند)

در واقع سوال «چرا باید شما را استخدام کنیم؟» سوالی است که می تواند شما را مورد توجه قرار دهد و می تواند تکلیف کار را برای کارفرما روشن کند، که آیا شما را استخدام کند یا خیر؟ همه اینها به جوابی که می دهید، بستگی دارد.

این سوال می تواند به صورت های دیگری از شما پرسیده شود:

شما چه چیزی برای این موقعیت شغلی آورده اید؟
چرا شما بهترین گزینه برای این موقعیت شغلی هستید؟
چرا شما برای این شغل مناسب هستید؟

برای تبدیل تقویم شمسی به میلادی یا امروز تاریخ چندم است کافیست وارد سایت یار شوید. 

ادامه مطلب 



:: برچسب‌ها: تقويم ایرانی يار , سایت یار , تقویم فارسی یار , تقویم انلاین یار , تبدیل انواع تاریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1400 | نظرات ()