نصب سیستم تهویه مطبوع
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

نصب سیستم تهویه مطبوع:
یکی از عملی ترین شیوه های معمول در کنترل درجه حرارت و رطوبت مخازن همانا تمیز نگهداشتن هوا با استفاده از سیستم تهویه مرکزی است. بدین طریق گرد و غبار معلق در فضا به وسیله فیلتر از هوا گرفته می شود. دی اکسید سولفور (دود گوگرد) به وسیله فیلترهای تصفیه هوا در اثر عبور و گردش مداوم آن از فضا گرفته می شود. مؤثرترین شیوه معمول در واشینگتون و گالری ملی لندن (نشنال گالری) با عبور دادن هوای وارده از داخل آب اسیدی است. آب خالص نصف گازهای سمی هوا را خواهد گرفت در صورتی که آب اسپری قلیایی (9-5/8PH) تمام گاز آن را می گیرد. میزان رطوبت باید در درجات بین 60-55 درصد کنترل و حفظ شود و درجه حرارت می بایستی بین 25-21 درجه سانتیگراد باشد. این مسأله بسیار پرهزینه است و موزه ها و مخازن ما در موقعیتی نیستند که از عهده تأمین مخار آن برآیند. در صورت عدم وجد سیستم تهویه مطبوع باید از ابزار و وسایل ارزان استفاده کرد.

سایر روش های فرسودگی کاغذ: در هوای خشک ماه های گرم تابستان برای کنترل میزان رطوبت مطلوب از پرده، تنظیف کف اتاق با گردگیرهای خیس و کولر آب استفاده می شود. چنانچه میزان رطوبت بیش از 70 درصد باشد، باید آن را با کاهش رطوبت تا 55 درصد تقلیل داد. اگر اشیاء و مواد کاغذی در فضای محدو و بسته داخل صندوق و صندوقچه باشند در آن صورت می توان با قرار دادن سنگ ژل سیلیکا (سیلیس ژل) که جاذب رطوبت است یا کلرید کلسیم بی آب در آن محفظه ها از میزان رطوبت هوا کاست و یا از پنکه های هوای گرم کن (هیتر) استفاده کرد. یک شیوه عملی برای این منظور این است که مواد و اشیاء نم گیر را با دستگاه رطوبت و حرارت سنج (ترموهیگروگراف)، ترمومتر حباب دار و خشک یا با کاغذ رطوبت نما که در اثر رطوبت رنگش تغییر می کند می توان محاسبه نمود و اندازه گیری کرد.

بهترین تقویم آنلاین را با یار تجربه کنید.
برای کسب اطلاعات در خصوص نرم افزار فروش یا فکس اینترنتی تنها کافیست وارد سایت یار شوید و به نگرانی های تاریخی و ... تان پایان دهید.

منبع





:: برچسب‌ها: تقویم ایرانی یار ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: